Skócia, futás, repülő

A facebook a hibás. Olyan egyszerű feldobni egy képet és hozzá egy rövid szöveget, máris meg van oldva a tudósítás a velünk történtekről. Ellenben nekiállni írni és hozzá képet válogatni az bizony hosszú idő. Na de most.

Kezdjük azzal, hogy megjártuk Skóciát. Ismét. Amikor anyám jelezte, hogy meglátogatna minket Katival kitaláltuk, hogy ha már úgy is repülőre száll akkor ne álljon meg Londonnál. Így a glasgowi reptéren vártunk rá és innen indulva egy elég feszes programot bonyolítottunk amiből csak a egy momentumot emelnék ki, ami számomra érdekes volt. Ez pedig St. Andrews. Ugyanis itt található a világ egyik legrégebbi és talán leghíresebb golfpályája.

St Andrews Links

Itt önmagában el tudtam volna tölteni egy napot annyi érdekes dolog van. Csak egyet emelnék most ki. Amikor megláttam ezt a dobozt a falon kicsit messzebbről elkönyveltem magamban, hogy bizonyára a szokásos hőmérséklet és barométer lehet.

St Adrews LInks

Hát persze, hogy nem. Szélirány és szélerősség jelző. A két legfontosabb időjárási paraméter a golf pályán. Látható, szép szélcsendes időnk volt. Természetesen elkészültek a kötelező fotók a Swilcan hídon. Ez az eredetileg 700 éve épült kis híd régen arra szolgált, hogy a pásztorok át tudják hajtani a patakon a jószágot, de ma már egy szépen karbantartott vizes árok fölött áll és a turisták fényképezkednek rajta, na meg a golfozók is de ők rendeltetés szerűen is használják amikor a 18. lyukat játszák. Remek négy napot töltöttünk el azzal, hogy keresztül-kasul jártuk Skóciát és csak az vetett pici árnyékot az élményekre, hogy a második szálláson rendesen összecsipkedtek az ágyi poloskák. A hely megkapta a megfelelő értékelését, én meg a kenőcsöt, ennyivel le is tudtuk a dolgot. Aztán még otthon hozzánk is beugrottunk pár napra és utána együtt utaztunk haza. Aztán vissza és pár nap múlva újra haza. Máris elérkeztünk oda, hogy lehetett teljesen erővel karácsonyi ajándékokat kigondolni, megvenni, megrendelni és már megint mentünk a reptérre. Közben persze mondanom sem kell, hogy futottunk. Sokat. Én konkrétan az ötvenedik parkrunomat.

Parkrun 50

Futásról lesz még szó. De előbb egy régebb induló úgy. Legutóbbi szülinapomra kaptam ezt a csomagot. Akkor is csak a facebookra került egy kép róla, de most kifejtem.

Jó páran kitalálták, hogy mi is van a képen. A többieknek: egy aksi, szervók, aksi töltő, meg egy feszültség szabályozó. Ugyanis a fejembe vettem, hogy építek egy repülőt. Persze vehettem volna készen is egyet de abban lényegesen kevesebb móka van. Az építés viszont igen szórakoztató tud lenni. Kezdődik azzal, hogy még életemben nem csináltam ilyet, tehát össze kell szedni az infót és az egyéb anyagokat hozzá. Aztán megtervezni, hogy erős legyen de ugyan akkor könnyű is. Aztán pepecselni hosszú órákon át. De az eredmény!

Szakértő vélemény szerint igen jól sikerült és a teszt próbálgatások szerint is. A rendes reptetésére még várni kell, hogy kicsit enyhüljön az idő és ne fagyjak oda a domboldalba a mostanában jellemző jeges szelekben. Az építés során ismét leszűrhettem, hogy jól dolgozni csak jó anyagokkal és jó szerszámokkal lehet. Ezért kénytelen voltam beújítani egy ragasztópisztolyt mert a régiből mindenhová folyt a ragasztó csak oda nem ahová kellett volna. Mivel ezt nem az építés elején történ most szívom meg mert folyamatosan engednek el a ragasztások az ilyen olyan próbáknál.

Az újabb futós sztori már a közelmúlt történése. Egyszer már részt vettünk egy tájokozódási futáson és ez akkor annyira tetszett, hogy úgy döntöttünk, hogy ismét megpróbáljuk. Sikerült megint egy cudar időt kiválasztanunk. Viharos szél, a szervezők sátrát majd el vitte. Nem is kérdés, hogy ott a helyünk. Mivel az előző hasonló eseményen egész jól ment, kicsit túl vállaltuk magunkat és a legnehezebb pályán indultunk. Ennek megfelelően utolsók lettünk azok között akik végig csinálták. Ez nem hagyott nyugodni ezért szépen beleástam magam, hogy hogyan is kell használni azt a spéci iránytűt ami Katinak régről volt már. Logikus, hogy a verseny után. De most már jól képzettek vagyunk és már nekem is van ilyen iránytűm. Ez előre vetíti, hogy fogunk még ilyet csinálni a közeljövőben.

Apróbb mozzanatok még címszavakban ebből az időszakból. Voltunk ismét horgászni és most egy kis sügérrel büszkélkedhetek. Egyik haza repülésnél egy régi kollégával sikerült egy gépre kerülni és ily módon végig dumálni az utat. Krumpli mentési akció gyanánt kitaláltam, hogy nem lehet bonyolult rakott krumpli csinálni. Kétszer.

Független vélemények szerint jól sikerült.

Írta: Feri Címkék: futás repülés utazás Kommentek: 0 hozzászólás

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)