Kalymnos No6

Bizony utána kellett néznem, hogy hanyadszor vagyunk itt, olyan régen járunk ide. Szóval ez a hatodik alkalom. Nem kicsit érezzük otthon magunkat Kalymnoson. Mivel tavaly ősszel Kati meghúzta az ujját és ez egy rendkívül lassan gyógyuló sérülés ezért tavasszal nem tudtunk jönni. Tavaly tavasszal én lőttem ki az esélyt, egyébként jönnénk simán kétszer egy évben.

Itt a legjobb időszak a mászásra az október közepe. Sajnos akkor mászó fesztivált rendeznek itt az idén és valószínűleg ez az oka, hogy a kedvenc szállásunkon már nem volt hely, és a rossz tapasztalatok miatt máshova nem akartunk menni, ezért inkább bevállaltuk a forróságot és az emiatt esélyes koránkeléseket. Kati szokás szerint mindent jó előre leegyeztetett. Nekem csak pakolni és jönni kellett. Mivel még épp csak megérkeztünk ezúttal a jövésről lesz szó.

Egész jól kiszámolva érkeztünk a reptérre, a forgalmat beleszámolva is. Hihetetlen rutinnal csináljuk már ezt. Kimondottan zavarnak a reptéren csellengő emberek akik keresik a helyüket mi meg mennénk mert pontosan tudjuk, hogy hova kell. Ugyan ez a parkolóban, majd a gépben is, vagy a buszon ami a  parkolóból a terminálra visz. Már előre tudjuk jó eséllyel, hogy melyik kaputól fog indulni a gépünk. Ezt kihasználva előre mentünk és egy olyan helyen figyeltük a kiírást ami közelebb volt a remélhető kapuhoz. Itt volt egy kis fenn akadás. Már rég ki kellett volna írniuk, a kapu számot és a kijelzőn csak annyi volt, hogy várjunk. Ez nem jó jel. Végül is fél órával később írták ki, és mi eltűztünk arra. A beszállás már zökkenő mentes volt. De amikor már mindenki a gépen volt akkor bejelentette a kapitány, hogy a késésünk miatt nem tudnak nekünk felszállás lehetőséget biztosítani és várnunk kell egy órát. A kaputól kitolták a gépet, gondolom kellett a hely, így a betonon félretolva vártunk. Szerencsére félóra múlva kiderült, hogy valaki más késése miatt lett hely a kifutón így kicsivel több mint egy óra késéssel indultunk. Kicsit kisimultunk, úton voltunk. Ez egy elég hosszú út itt Európán belül, nagyjából 4 óra. Ebből az első fél óra eseménytelenül telt. Ez után 10 ezer méteren felhőbe kerültünk. Ez nagyon nem jellemző. És az oka is kiderült hamar, ugyan is erősen el kezdett táncolni a gép. Valószínűleg egy front felhőzetbe kerültünk amit erősen feltolt az hogy rácsúszott egy másik légréteg tetejére. Ezek a határ felületek elég nyugtalanok. Vagy egy órán keresztül égett az övek becsatolására figyelmeztető jelzés, nem alaptalanul. Komolyan ugrált a gép, elég kellemetlen volt. Többször lassítottunk, hogy ezzel is csökkentsük a kilengéseket. Nagyjából Korzika környékén maradt abba, és ott az felhőzet is eltakarodott így tudtam egy kicsit nézelődni és megláttam a táncolásunk okát.

Szépen látszik a felhőzeten a front. A repülés további része eseménytelenül telt, ezért azzal szórakoztattam magam, hogy egy navi segítségével próbáltam beazonosítani, hogy mit lehet éppen látni. Ez ment egy darabig majd kezdtünk belecsúszni a félhomályba. Lent már teljesen sötét volt a gépet még sütötte a nap és ez elég érdekes fényviszonyokat okozott.

Mintha világítana a gép szárnya.

Mivel ez a gép és személyzet még visszafelé is vitt utasokat, gondolom a pilóta igyekezett haladni így egy félórát hoztunk a késésünkből. Ez azért volt jó hír mert félő volt, hogy nem tudunk vacsorához jutni ha túl későn érünk Kosra. Már megtanultuk, hogy értelmes megközelítése van Kalymonnak, nevezetesen egy fapadossal elrepülni Kosra majd onnan átmenni komppal. Viszont a repülőnk olyan későn ér Kosra, hogy ott kell aludnunk egyet és a reggeli komppal jönni.Még otthon a reptérre tartva kaptunk egy SMS-t, hogy az a szállás amit erre az estére lefoglaltuk sajnos nem üresedett meg és egy másikba kell mennünk. Emiatt elég morcos lettem mert lényeges program pont abban az estében a tengerparti vendéglőben elfogyasztott vacsora, és ez került veszélybe. Szerencsére az a szállás nem volt annyira messze 10 perc gyaloglással elértük a partot és nagy rutinnal ültünk be a kedvenc helyünkre. Egészen nevetséges összegért nagyon jót ettünk. Már csak egy alvás és egy kompozás választott el Kalymnostól. Ezt is letudtuk simán bár ez a tengerre nem volt elmondható, de közel sem rázott annyira a hajó mint egyszer mikor májusban jöttünk át. Itt minden a szokott kerékvágásba lendült. Üdvözöltünk minden ismerőst akik széles mosollyal fogadtak. Most a teraszon próbálunk szokni a meleghez, és szerintem pillanatok múlva lemegyünk a partra napozni és fürdeni, hogy kerek legyen az első nap.

Írta: Feri Címkék: Görögország Kalymnos repülés Kommentek: 0 hozzászólás

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (17) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (15) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (19) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (22) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (36) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (87) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)