Montserrat

A napozással, fagyizással és mászással töltött napok véget értek. De mielőtt visszarepültünk volna Angliába fázni előtte még beiktattunk egy kis kitérőt.

Valamit kifelejtettem. Az utolsó napokban kirándultunk is. És itt azért volt egy olyan élményem ami említésre méltó. A második kirándulós napunkon az út narancs ligetek között vezetett. Én most tudtam meg, hogy egy narancsfa egyszerre tud produkálni érett gyümölcsöt, friss hajtásokat, virágokat és még zöld apró gyümölcs kezdeményeket is. De ebből számunkra a virágzás volt a legérdekesebb. Olyan bódító de mégsem túl erős illatot még nem tapasztaltam mint amit egy virágzó narancsliget tud produkálni. És a fán beérett narancs zamata is egész más mint amit eddig ismertem. Nem a fáról loptuk, hanem a fa alól szedtük fel ahol láthatóan senkit nem érdeklően hevertek mert a nagy része már tönkre is ment.

Na de végül tényleg búcsút kellett venni a nagyon kedves háziaktól, a langyos esti sétáktól, a halaktól amiket rendületlenül etettünk, de legfőképp a napozós jó időtől és elindultunk hazafelé. Ez első körben 500 km autózást jelentett, amit felváltva teljesítettünk. Amíg Kati vezetett addig én hüledeztem, hogy végig jobbra is balra is narancs mezők, aztán cseréltünk.

Aztán később elhagytuk a narancsos részt, de a tengerlátványa kárpótolt ezért valamelyeset. Szép lassan közeledtünk Barcelonához amit egy ügyes csellel elkerültünk mert csak este indult a gépünk így volt még időnk egy külön programra. Ez pedig Montserrat lett. Van egy ilyen nevű karibi terület is amely amúgy Anglia része és erről a katalán hegyről kapta a nevét, ami nem akkora csoda, ha belegondolunk Kolumbusz Kristóf fedezte fel. A hegy maga gyönyörű csipkés, tele szebbnél szebb csúcsokkal, amelyek közül a legmagasabb 1236 m. A fő attrakció a 700 méter magasan levő apátság, ahova kocsival is fel lehet menni. Természetesen nem volt jó ötlet pont húsvét hétvégén felmenni ide, csakúgy mint tavaly húsvétkor Rómába. A parkolással eltöltöttünk legalább fél órát. És csak azért ennyit mert már délután értünk oda amikor már páran indultak haza. Maga az apátság is jól néz ki de persze minket sokkal jobban érdekeltek a természet szépségei.

Montserrat

Úgyhogy vetettünk egy pillantást az épületekre és már robogtunk is felfelé az egyik túra útvonalon. Sajnos elég kevés időnk maradt így nem mehettünk messzire de azt láttuk, hogy a hegy tele van kiépített mászóhelyekkel. Nagyon ígéretes. Sajnos időnk fogytán kénytelenek voltunk visszaindulni a kocsihoz, onnan meg a reptérre. Ott még kaptunk egy gyenge búcsú napsütést. Azóta is fagyoskodva gondolunk vissza erre a csodálatos hétre amikor kaptunk egy kis előleget a nyárból.

Írta: Feri Címkék: mászás Spanyolország utazás Kommentek: 2 hozzászólás

Kati 2013. Apr. 05. 08:17
Ha jól emlékszem csináltam 1-2 képet a sziklákról, igyekszem ma feltenni.
Anya 2013. Apr. 06. 23:00
Jó lenne sétálgatni néha ilyen narancsosba.

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)