Barcelona

Mi vagy hónapokra előre tervezzük meg a nyaralást vagy 1-2 nap alatt döntünk, hogy hova megyünk. Úgy tűnik mostanában ez utóbbi működik mert Floridába is úgy mentünk, hogy 2 nappal az indulás előtt vettük meg a jegyet, Spanyolországban még fokoztuk egy kicsit.

Sajnos egy szomorú oka van ennek főleg. Egy temetés időpontját nem tudtuk és nem akartunk olyan helyre menni ahonnan nem tudunk visszajönni ha úgy jött volna ki az időpont, hogy mi éppen valahol távol vagyunk. Amint tisztázódott, hogy e miatt biztos nem kell megszakítani a nyaralást azonnal ráestünk a netre, hogy mi jöhet szóba. Persze az első helyen mindig Kalymnos, ha mászásról van szó. Oda viszont most még nincsenek közvetlen járatok, nincs még szezon. Néztünk még más helyeket is és végül azt találtuk ki, hogy Costa Blancára tudunk úgy elmenni, hogy Barcelónába repülünk és onnan levezetünk. Viszont ha már Barcelónában vagyunk akkor azt nézzük is meg. És ekkor jött az, hogy mikor menjünk. Mert ide napi több olcsó járat van szinte minden nap. Ekkor higgadtan eldöntöttük, hogy mire várjunk, menjünk holnap. Amikor megvettük a jegyet akkor nem volt 24 óra az indulásig. Abszolút rekordunk, ha jól sejtem. Hétfőn kora este vettük meg a jegyet és másnap fél kettőkor szálltunk fel. Ez egy korai kelést jelentett mert este már nem volt idő bepakolni ez délelőttre maradt, sőt még eurót is kellett venni, így már teljesen felmálházva megálltunk még a városban és ezt is elintéztük. Innen viszont sima volt minden. Még a repülés is, ahol jót aludtunk. Szerencsére a Pireneusok felett egy kicsit felszakadozott a felhőzet. Már átrepültünk felette párszor de nem emlékszem, hogy láttuk volna.

pireneusok

A leszállás után jött csak az izgalom. Meg akartam nézni a telefonom műholdas naviján, hogy milyen messze van az autó kölcsönző (nagyon). Ekkor derült ki, Spanyolország csak egy nagy üres foltként szerepel. Ekkor hirtelen még azt sem tudtuk, hogy így hogyan találjuk meg a szállodát ahol az nap estére volt szoba foglalva. Viszont készültünk városnézésre és ezért én egy programba letöltöttem Barcelona térképét. Végül is ez segített ki minket. Persze előtte még vártunk egy órát mire a kölcsönző kis busza méltóztatott megérkezni. Ilyenre még nem volt példa eddig. Na jó egyszer Izlandon de akkor egy félreértésből fakadóan. Amikor a szállodához értünk akkor azonnal ráestem a netre, hogy miért nincs benne Spanyolország a naviban. Kiderült, hogy valami méretcsökkentés okán ezt külön kell letölteni. Innentől már csak az volt izgalmas, hogy az elég lassú neten lejön-e az elég combos térkép csomag. Lejött. Közben megvacsoráztunk a szállodában kényelmesen. Lassú volt a kapcsolat na.

Másnapra ébresztőt állítottunk mert egy város nézés és 500 km autózás volt tervben. Persze Barcelona többet érdemelne egy fél napnál, de ez most egy mászó túra. Így is szép dolgokat láttunk. Amíg Kati otthon szervezte az utat én gyűjtöttem az információt, hogy mit érdemes megnézni. Persze rögtön az első sorban a Sagrada Familiát.

sagrada familia

Ez nagyon egyedi és több szempontból különleges bazilika. Már 131 éve építik és még mindig nincs kész. Az állványok és a daruk nem a felújítás miatt vannak ott. Most 2026-2028 körülre teszik az elkészülés várható időpontját. Tele van rendhagyó megoldásokkal és még a főkapu nincs is kész ami nagyon különleges lesz ezen belül is. Annyira felfedezendő részlet van itt, hogy csak ezzel simán el lehetne tölteni egy napot. Ez nem csoda annak fényében, hogy elkészülte után a világ legnagyobb bazilikája lesz.

Mivel nekünk az egész városra nem volt egy egész napunk ezért átmetróztunk Gaudí másik mesterművéhez a Park Güell-hez. Egyrészt innen még vethettünk pillantásokat a Sagrada Familiára, na meg Barcelona látképére.

Barcelona

Maga a park egy kertvárosi lakóparknak lett tervezve de összesen két épület készült el ezek közül ezek viszont nem Gaudí munkái. Hogy ez a hely miért érdekes két képpel szemléltetem, mert a leírására nem vállalkoznék.

park guell

Park Güell

Itt már láttuk, hogy a Picasso múzeum már nem fog beleférni legfeljebb egy kis séta a La Ramblán. Ez egy nagyon széles gyalog sétány ami Barcelona belvárosában vezet le  a tengerhez pontosabban a kikötőhöz. Itt bejött két nem tervezett kitérő az egyik egy sport boltba ahol mászó kalauzt terveztünk venni helyett műfogásokat vettünk. A másik a piac volt ahol viszont nagyon finom epret ragadtunk magunkhoz. Ezt szemezgetve sétáltunk el a kikötőig. Barcelonában elég bátran nyúlnak a dolgokhoz úgyhogy ezen a hatalmas vidám rákon már meg sem lepődtünk.

Itt már elég fáradtak voltunk mindketten így örömmel metróztunk vissza a kocsihoz hogy végre letehessük a teljesen megpakolt hátizsákokat és útnak indulhassunk Moraira felé. Itt kell megemlíteni az itteni jelzőlámpák és motorosok egymást jól kiegészítő kettősét. Itt úgy vannak beállítva a lámpák, hogy mikor pirosról zöldre váltanak akkor nincs közben sárga. Ezt a funkciót a motorosok, robogósok helyettesítik. Ők ugyanis jól előre állnak és figyelik a keresztirányú forgalomnak szóló lámpákat és amikor az vált akkor ők indulnak is még bőven pirosban. Ilyenkor kell sebességbe tenni a váltót, hogy a zöldre te is indulhassál. És ezt teljesen megbízhatóan művelik.

A nap maradék része autózással telt. Azóta a mai nap kivételével élvezzük remek időt.

Na meg az esti finomságokat. Mint például ezt a csokis, fagyis palacsintát,

Viszont ma sikerült legalább egy jót mászni. De ez már a többség számára nem annyira érdekes.

Írta: Feri Címkék: kaja mászás Spanyolország utazás Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2013. Apr. 06. 22:49
Egy kis késéssel most olvasom a blogot, gondolom látni való akadt volna bőven csak időben nem bővelkedtetek.

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)