Minden ami repülés

Meg próbálom lefekvés előtt gyorsan de alaposan összefoglalni mi történt velünk azóta, hogy elindultunk a reptérre, hogy célba vegyük ismét Amerikát.

Kati elég vacakul volt tegnap még ezért amikor kiértünk a reptérre kifejezte igényét egy meleg levesre. Ezt becserkésztük majd leültünk, hogy elfogyassza.

lacrosse england women

A háttérben feltűnően egyforma ruhába csomagolt fiatal csajok ültek. Addig meresztettem a szemem mígnem sikerült egyikükről leolvasnom, hogy ők bizony az angol női lacrosse válogatott tagjai.  Katit kicsit helyre rakta a meleg leves és mire ezzel végzett nagyjából mehettünk is a géphez. Itt ért a második meglepetés mert a csajok bizony ugyan ahhoz a géphez mentek mint mi, tehát ők is Floridába tartanak, amit mélységesen megértek mert ez egy jó hely ilyenkor télen. Ezt majd még kifejtem. Szóval ők erre a gépre vártak a Champagne Bellre.

A gépen ért a harmadik meglepetés. A csajok pont ott ültek ahol mi. Egyébként utána néztem, valami felhozó meccsre érkeztek Jackson Villebe. Maga a repülés eseménytelenül telt néztük a filmeket, hogy ébren maradjunk és ezzel a átállást a másik időzónába letudjuk a repülés alatt. Talán azt még érdemes megjegyezni, hogy egyszer csak a kapitány bemondta, hogy most vagyunk Manhattan felett, a bal oldalon látható. Épp csak nem billent fel a gép. Sajnos hiába nyújtogattam a nyakam nem láttam mert nem tudtam közel menni egyetlen baloldali ablakhoz sem. Annyit láttam, hogy valami szabdalt partvonal fölött vagyunk. Ahogy közeledtünk Orlandohoz örömmel tapasztaltam, hogy helyi idő szerint 6 óra van és még világos.

Most nem tévedtünk el a szállásra menet. Gyors lepakolás kaja, és dőlés mert hosszú napnak a végéhez értünk.

Az idő eltolódás miatt korán ébredtünk, villám reggeli és már indultunk is az első program pontunk felé. Azt ismét megtapasztaltam, hogy itt a távolságok egész más értelmet nyernek. A Kennedy Space Center amit orlandoi látványosságként hirdetnek az kb. 50 mérföldnyire van. Mint mondjuk Fehérvár Budapesttől. A vakító napsütés úgy felfűtötte a kocsit, hogy rendesen neki kellett vetkőzni. A parkolóba érve ez a látvány fogadott.

Előtérben a Toyota Yariss ami következő napokban fog minket szállítani. Kicsit hátrébb Kati. Még hátrébb rakéták. Nem igazán tudtam mire számíthatok, de ez erős bizakodásra adott okot. Kiderült, hogy komoly rakéta park van itt benne muzeális darabok.

Meg sem kísérlem felsorolni, hogy mi minden van itt kiállítva, komoly átfogó képet lehet szerezni, hogyan néztek ki az amerikai űrprogramot kiszolgáló kora eszközök. Szép kis bemutatót csináltak én már ezzel is komolyan elégedett voltam. De tudtuk, hogy valami buszozás van a programban. Na az volt csak az igazi meglepetés.

Ez itt az az épület amiben az űrsiklókat szerelték össze és jelenleg is rakéták összeállítására szolgál. Az oldalán a tetejéig húzódó két szürke csík két hatalmas ajtó amin a komplett űrsikló a rászerelt üzemanyagtartállyal és a két szilárt hajtó anyagú rakétával felállítva kifért. Szóval nagy. A buszsofőr szerint a zászló csíkjai olyan szélesek mint a busz amiben éppen utazunk, talán ez érzékelteti a méreteket egy kicsit. Elég közel kerültünk az amerikai űrprogram szívéhez. Lehet ezt még fokozni? Lehet. Mint kiderült a cél ahova a busz vitt az a hely ahonnan a holdra szállást irányították. Konkrétan ebből a teremből.

Pontosabban a hold felé tartó rakéták kilövését. A fő csarnokban fel volt lógatva egy komplett Saturn V rakéta. Az összes fokozat plusz a holdra szálló egység plusz a command modul, szét választva egymástól, hogy minden részlet látszódjon.

Ez itt az első fokozat teteje és a második fokozat rakéta motorja. Ott alatta állva is alig lehetett felfogni a méretét.

Itt ebédeltünk egyet, etettük a madarakat, elszégyelltük magunkat mikor megláttuk a szép nagy táblákat miszerint ne etesd a madarakat. Közben néztünk ki a fejünkből mert távolban jól kivehető volt az egyik kilövő állomás szerkezete. Vissza a csarnokba ahol szinte mindent meglehetett tudni a hold programról, sőt még egy darab hold kőzet is le volt ragasztva egy oldalról lukas vitrinbe egyértelműen azzal a céllal, hogy meg lehessen tapogatni. Most már elmondhatom magamról, hogy megfogtam a Holdat. Itt már erősen kóvályogtam a látottaktól. Aztán a busz vissza vitt a látogató központba. Itt útközben a sofőr felhívta a figyelmünket egy hatalmas sasfészekre ami állítólag több tonnát nyom. Valóban hatalmas volt. Apropó el is felejtettem, hogy még oda felé megpillantottuk életünk első vadon élő aligátorát és sikerült még látnom egy mosómedvét is. A töméntelen vadmadarát már nem is fél bele ebbe a sztoriba.

A látogató központban még rázattuk magunkat egy kilövés szimulátorban. Egész élethű volt ahogy beszíjazva a komplett széksorokat hanyatt döntötték és rázással, hanghatásokkal és a támla félfújásával imitálták a kilövés első perceit. Még beültünk egy vetítésre is de az nem volt nagy szám. Megint kiderült, hogy az amerikaiak más léptékben gondolkodnak. Itt egy egy látványosság egy nap. A NASA is kitett magáért.

Meg vagyok elégve a teljesítményükkel. Az már csak hab a tortán, hogy embert küldtek a Holdra.

A lemenő nap fényében visszavezettünk Orlandoba. Itt még útba ejtettünk egy bevásárló központot amit Gábor ajánlott (ezt én találtam meg) és hamburgerest (ezt Kati) ami szintén Gábor ajánlása volt. Erről Kati csinált képeket, nála kell reklamálni. Egyenlőre ennyi volt az űrprogram és Orlando, de lehet, hogy ezzel még nincs vége. De erről most nem árulok el többet.

Írta: Feri Címkék: Amerika Florida repülés utazás Kommentek: 2 hozzászólás

Mam 2013. Jan. 24. 16:44
Szörnyen irigyellek,de boldog vagyok,hogy ilyen szép élményetek volz
Anya 2013. Jan. 24. 19:52
Hát ez fantasztikus én egy napig nem szabadultam volna.

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)