Vegas Baby, Vegas!

Rögtön el is magyarázom a címet. Az idézet a Swingers(1996) című filmből van. De a mai mese nem itt kezdődik, hanem ott, hogy elindultunk a kanyontól fájó szívvel. Sorra vettük, hogy mit lehet még megnézni útközben. És kinéztük a Hoover gátat. Ezt itt.

hoover dam

Hogy a méretét el tudd képzelni lent a jobb oldali épület végénél a kapu előtt áll egy kocsi. Ha nem látod az azért lehet mert innen olyan kicsi. Mert az, hogy 221 méter magas az nem mond sokat. Meg, hogy 2 és fél millió köbméter anyag van benne. És mindezt 80 évvel ez előtt kezdték építeni és 5 év alatt be is fejezték. A maga korában egy technikai csoda lehetett.

Egyébként itt mentünk át Nevada államba. És Nevada laza szerencsejáték törvényeinek eredményébe Las Vegasba. Megint egy olyan dolog amiről már rengeteget hallottam, rengeteg képet láttam de az elképedés totális volt. De menjünk sorjában.

A Circus Circus nevű szállodában szerzet szobát Kati hihetetlen jó áron.

Circus Circus

Egyébként valamiért ez a kettős névadás ott jó ötletnek tűnik mert van olyan szálloda is, hogy New York-New York. A jó ár egyébként másoknak is feltűnhetett mert a bejelentkezéshez olyan sokan vártak, hogy a parkoló ami erre a célra volt elkülönítve, tele volt. De végül is elfoglaltuk a szobánkat és mivel elég későn értünk oda rögtön neki is indulhattunk a Stripnek mert oda csak sötétben érdemes érkezni. A Strip az valójában a Las Vegas Boulevard déli része. Itt tömörülnek az új szállodák. Na most ha az mondom, hogy szálloda akkor nem tudod elképzelni, hogy miről van szó. Ezek a szállodák egyben kaszinók is és komplett szórakoztató ipari egységek. Szoba szám alapján nézve a világ 25 legnagyobb szállodája közül 19 itt található összesen 67000 szobával. Csak példaként a mi szállodánkban volt egy komplett vidámpark. De jellemző volt, hogy jó pár étterem, színház, koncertterem és még ki tudja mi mindennel igyekeztek épületen belül tartani a vendégeket. Ebből a szempontból mi nem voltunk jó vendégek, mert mi elindultunk és végigsétáltuk a Stripet. És csak bámultuk, hogy milyen attrakciókkal próbálják felhívni magukra a figyelmet a szállodák. Ez itt például egy tűzhányó ami a Treasure Island előtt van bár ebből a szögből a The Mirage látszik mögötte.

TI vulkan

Egyébként a szállodák többsége valami tematikát követ. Ilyen például a The Venetian.

The Venetian

Velencei épületek másolata Sóhajok hídjával, gondolával stb. Van amelyik egyiptomi témát dolgoz fel, van a már említett New York-New York szabadság szoborral, vagy Párizs téma Eifel toronnyal és a sort még hosszan lehetne folytatni. Mi becsületesen végig sétáltuk mert nagyon jól néz ki az egész és csak visszafelé realizáltuk, hogy ez bizony hosszú. Konkrétan 6,8 km. Ez a kanyonban lefáradt lábainkkal igen szép teljesítmény volt. Annyira, ebben gyakorlatilag teljesen el is fáradtunk. Sajnos a régi Vegas a Fremont Street szóba sem kerülhetett amit erősen sajnálok, de egy jó ok, hogy visszamenjünk. Egy kicsit pihentünk mikor megálltunk vacsorázni. De mire visszaértünk a saját szállodánkhoz már semmire nem maradt erőnk. Reggel pedig indulni kellett a feszített tempó miatt. A reggelit is úgy terveztük, hogy veszünk valamit gyorsan majd útközben megesszük, hogy azzal se veszítsünk időt. Kijelentkeztünk és mentünk ki a szállodából, hogy találjunk valami kaját mikor realizáltuk, hogy nem is kaszinóztunk. Ezt könnyű volt mert a szálloda megközelítése és elhagyása gyakorlatilag a kaszinón keresztül lehetséges. Kati betett egy 1 dollárost egy szerencse játék gépbe (bár jobb lenne ezeket szerencsétlen gépnek hívni). Meghúzta a kart és nem nyert. Mehettünk kaját venni. Mikor mentünk visszafelé jöttem rá, hogy én nem is játszottam és én is betettem egy dollárt és megnyomtam egy gombot amiről úgy sejtettük, hogy azzal lehet játszani. A gép éktelen csengés bongásba kezdett. Nyertem!

Las Vegas

A csúcson kell abbahagyni tehát mentünk, hogy beváltsuk a nyereményt. De várni kellett mire úgy döntöttünk, hogy nem érdemes játsszuk el. Most ismét Kati következett. És most már ő is nyert. Végül is 3 dollár 80 centet. Ezt már nem hagytuk bennük. A nyereményünket zsebre vágva útnak indultunk az új kaland a sivatag felé.

Írta: Feri Címkék: Amerika utazás Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2011. Nov. 01. 06:47
Ez a néhány kép is elég a " csicsából". Hat km. keresztül biztos nem bírnám ki, nem a gyaloglást, a töménységet.Nem vénnek való.

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)