USA, LA, Universal Studio

Tulajdonképpen, ha az érkezésünk napját nem számolom akkor az amerikai utunk első napját teljes egészében kitöltötte az Universal Studio. Mivel még a repülőn eldöntöttük, hogy hova megyünk másnap és ott semmilyen információ forrásunk nem volt, illetve mert otthon az útlevél gondok miatt nem mertünk tervezni az egyetlen biztos pontot a filmgyári látogatást vettük elő. Kati nem volt felkészülve rá de én tudtam, hogy az bizony nem pár órás program. Szerencsére  a idő eltolódás kirúgott mindkettőnket az ágyból korán a szállodai reggeli kezdetére lent voltunk. A reggelit nem kell komolyan venni pár baggel volt kirakva meg müzli de én nem élek madár eleséggel. De arra elég volt, hogy neki induljunk a napnak.

Kicsit kipihentebben, már csak egy hibával eljutottunk az úticélunkig. A parkolóba jutásnál sejthettük volna a felhajtás mértékét, mert vagy 10 integető ember terelt a kanyarokon keresztül a megfelelő parkoló házba. Ez egyébként a Frankenstein parkoló volt. Egyébként ez az egész stúdió egy igen csak dombos helyre épült. Tehát a parkoló harmadik emeletéről felmentünk egy csomót mire eljutottunk a pénztárakhoz és a bejárathoz.

Mivel kedvezmény volt a napi jegyünk mellé járt egy éves bérlet, tehát jövőre bármikor beugorhatunk egy stúdió túrára. Ez egyébként csábító lehetőség, de ne szaladjunk előre.

Mikor átjutottunk a biztonsági ellenőrzésen ami egyébként elégé komolytalan volt és kapun akkor kissé elvesztettük a fonalat és jó darabig csak kóvályogtunk, hogy merre is kéne menni. De semmi gond megszoktuk mi már ezt. Ilyenkor pillanatokon belül feltétel nélküli egyetértésben szoktunk elindulni, hogy valami komoly malőrt kövessünk el. Most nem így történt. Miután csináltunk pár fotót

a leghelyesebb döntést hoztuk és elindultunk a stúdió túra irányába. Ez egy túra amikor is egy oldalt nyitott sok utánfutós kisbusz szerelvénnyel visznek körbe olyan helyeken ahova amúgy nem lehet elkóvályogni. És ezek a helyek bizony nagyon érdekesek. Tulajdonképpen nem is lenne érdemes belefognom mert leírhatatlan és elmagyarázhatatlan. Szinte biztos, hogy mindenki aki látott már életében pár filmet az látna itt ismerős helyszínt. Az hiszem pár kép segítségével fogom elmagyarázni, hogy miről is van szó.

Itt látható a díszletváros amibe levittek minket.

Ilyen gépekkel.

Utca részlet.

Másik utca részlet.

Kis városi főtér szerűség.

De sokszor csak falak és mögötte semmi.

Bemutató. Hogyan csinálják amikor robban és repül az autó. Ilyen irdatlan robotkarok működnek a háttérbe.

Mondjuk mexikói falusi utca.

El lehet árasztani és akkor így néz ki.

Díszlet a Godzillához. A hajó lehetett vagy másfél méteres, háttérben a díszlet mögötte az mű ég, felett az igazi.

Víz amit a Cápa forgatáshoz használtak.

Utca részlet a Született feleségek fogatáshoz, benne az aktuálisan használt kocsik.

A Grinch díszlete.

Hitckok Psyhojának motelje.

A Világok harca katasztrófa díszletéhez egy repülőt szedtek szét.

Szuper volt ez a túra. Alig tértünk magunkhoz. De volt még látni való. Mindenféle bemutató showk voltak. Itt a speciális effekteket illusztrálták. Ebből főleg a régen használtak voltak nagyon érdekesek. Ahogy pl. ezt közönség soraiból toborzott lányt állították egy sima festett ég háttér elő majd a kamerához közel egy üveglapra festett város egészítette ki a díszletet.

Volt bemutató a filmek állat szereplőivel is.

Építettek egy nagyszabású műsort a Waterworld díszletére is.

Miután szinte az összes ilyet megnéztük szépen kezdett alkonyodni. Még leszédelegtünk a völgybe ahol volt pár fedett hullámvasút, amit ügyesen kihagytunk. De ott volt még egy kis múzeum szerűség. Ott ált a Bourne ultimátum minije.

Kifelé még lekaptam ez kajáldát, hogy illusztráljam, hogy minden étkezde valami díszlet épületben volt. A Flinsztonék kőházában szép oda illő sült bordák voltak felhalmozva pl.

És ezek csak kiragadott példák és csak felsorolás, mindegyikről külön posztot lehetne írni. És én ott lehettem ebben. Jó, hogy vannak ezek a képek mert magam sem hinném el.

Írta: Feri Címkék: utazás Usa Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2011. Oct. 25. 21:48
Megkóstóltátok a sültbordát?

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (17) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (15) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (22) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (87) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)