Viszaút

A hazaút tapasztalatait felhasználva, próbáltuk jobban időzíteni a visszautunkat. Úgy terveztük, hogy azon a szakaszt, azaz a németországit, ahol a legnagyobb tempóval lehet haladni, a legkevésbé forgalmas időszakban tegyük meg. Plusz még egy tapasztalat, hogy a kocsi hazafelé 140-150 környékén rázott. Kati állítólag nem érezte de én nagyon figyelek minden olyan dologra amit kocsi csinál és szerintem nem a normál működéshez tartozik. Ezért otthon elvittem egy gumishoz akit Gábor ajánlott, hogy centrírozzák ki a kereket. Mivel a kormányt nem rázta ezért arra gyanakodtam, hogy a hátsó kerék környékén lehet valami. Ezért is különös mert nem egész egy héttel előtte rakattunk új papucsokat hátra. És ezek szerint nem centríroztak volna? Nos az eredmény azt mutatta, hogy nem. És ráadásul akik utoljára centrírozták az első kerekeket azok sem alufelnire való súlyokkal csinálták. Ezeket szépen ledobálták és csináltak egy korrekt centrírozást. Ennek később jelentősége lett.

Végül is este hét óra felé gurultunk el Katiék elől. A város nem volt forgalmas, hamar az autópályán találtuk magunkat. A magyar szakaszon jutalmunk egy ragyogó naplemente volt.

naplemente

A határon megálltunk egy pillanatra hazatelefonálni meg folyó ügyeket intézni után a viszont szép folyamatosan haladtunk. Ausztriában tankoltunk még egyet aztán mire a német határhoz értünk, úgy éjfél tájt Kati már aludt is én meg vártam, hogy neki ereszthessem a ménest, hogy haladjuk is. Pár méterrel(!) az után, hogy feloldották a sebesség korlátozást leszakadt az ég. Nagyjából egy órán keresztül olyan esőben mentünk, hogy még a angliai sebesség korlátozásba is belefértem volna bőven (112 km/h). Eléggé csalódott voltam mert egy olyan szakaszról van szó ahol másfélszer olyan tempóval lehet amúgy haladni, mármint az ezzel a kocsival és az én vezetési tudásommal. Közben az járt végig a fejemben, hogy nem lehet, hogy megint a leggyorsabb szakaszon kapunk ki valamit.

Na de aztán elállt az eső és itt jött ki, hogy nagyon is érdemes volt a centrírozásra költeni. A lovak közé dobtam a gyeplőt és bizony forgalomtól meg sebesség korlátozásoktól akadályozva ugyan de legtöbb helyen mégis 170-175-ös tempót diktáltam. És semmi remegés, semmi zavaró vibráció. És így lehet jól menni éjszaka. A sebesség ébren tart. Ilyen tempónál nem viszket az ember orra, de legalább is nem vakarja meg. Két kézzel fogja a kormányt, szemét az útra szögezi és figyel, hogy a többi, jóval lassabban haladó legkisebb rezdülésére is azonnal reagálni tudjon. Mire pirkadt és Kati ébredezett addigra majdnem a holland határnál voltunk. Soha rosszabb utunk ne legyen ezen a részen. Aztán elkezdtem kókadni és Kati átvette a vezetést. És végig nyomta a maradék német részt, majd a holland és belga szakaszt ahol én tudtam pihenni. Mire  a francia határhoz értünk összeszedtem magam újra és tudtam segíteni figyelni, hogy merre menjünk.

Itt aztán megint egy tanulsággal gyarapodtunk: meg kell előre venni a kompjegyet. Így, beesve ugyanis sajnos nagyon drága volt. De túl tettünk magunkat rajta. Valahogy mind a ketten nagyon felébredtünk mert innentől hazáig már nem aludtunk. Pedig a vártnál több volt hazáig.

Amikor a kompról legurultunk várt a kiírás, hogy az autópálya a mi lehajtónk előtt le van zárva. Ez nem esett jól. Itt sajnos kissé megviseltek voltunk és rossz döntést hoztunk. Nem a kicsivel hosszabb másik, majdnem párhuzamos autópályát választottuk hanem mentünk ameddig be nem állt a forgalom majd lementünk a párhuzamos útra és ott egy kb. 2 órás dugóba keveredtünk. És ez volt a legfárasztóbb megint. A nem haladás. Az érzés, hogy most már otthon kéne lennünk, és akkor pihenhetnénk. Ráadásul tudtuk, hogy a következő napok igen csak fárasztóak lesznek, egy szőnyegpadló csere miatt az egész lakás oda-vissza kell majd rámolni.

Írta: Feri Címkék: Magyarország utazás Kommentek: 0 hozzászólás
Share on Tumblr
 
Szólj hozzá!

A hozzászoláshoz be kell jelentkezned.
Email:

Jelszó:

Jegyezz meg!

Regisztrálok
Cimkefelhő:
3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)
szikla blog logo