Marakes - kezdet és vég

Assilah annyira megtetszett mindkettőnknek, hogy úgy döntöttünk nem sietünk elhagyni, noha még legalább egy várost szerettünk volna megnézni. Assilah tulajdonképpen elég kicsi. De nagyon jó a fekvése, a medinája a tengerparton van.

És talán e miatt nem a szegény negyed jellemző rá. Sőt egyértelműen látszik, hogy igyekeznek rendbe hozni, kevés a kopott házfal és sokkal több a barátságos fehér vagy kék festés, amibe mindenféle színek vegyülnek itt-ott.

De nem bambulhattunk túl sokat mégsem, mert elég nagyok a távolságok és ha el akarunk jutni valahova akkor indulni kell. Nagyjából dél felé ültünk be az autóba, nagyon kellemes érzésekkel. Tulajdonképpen Assilah volt az város amiben megtaláltam az arab világ egzotikumát szinte negatívumok nélkül. Persze kéregetők itt is akadtak, de elenyésző számban és mi is edzettebbek vagyunk már.

Nagyon nehezen tudok elszakadni Assilahtól, de menni kell tovább.

Már korábban is mikor nézegettük a térképet, szemeztünk Cassablancával. Leírásunk nem volt róla, de gondoltuk odamegyünk, megyünk majd a tengerparti útján mint Assilahnál és majd csak szembejön a szálloda mint előtte nap. Oda már végig autópályán mentünk és bár közel nem volt mégis gyorsan odaértünk. Tehát akkor irány a tengerparti út. Lementünk az autópálya gyűrűről és elindultunk befelé egy nagyobb úton arra emerre a tengert sejtettük. Marokkó finoman szólva nincs agyon táblázva de még is eljutottunk arra az útra ami a tengerhez legközelebb esett. Csak sajnos a tenger és köztünk volt egy fal és a fal mögött egy kikötő. És semmi szálloda. Itt azért nem éreztük azt, hogy szembe fog jönni egy szálloda mint Assilahban. De próbálkoztunk, mentünk egy kicsit az egyik irányba, egy kicsit a másikba. Majd leálltam az út szélén mert át kellett gondolnunk a terveink helyességét. Némi vívódás után megegyeztünk, hogy Cassablanca centruma nem a tengerpartra épül tehát menjünk tovább dél felé és majd csak találunk valamit. Mentünk keresztül mindenféle földszintes, nem túl jól kinéző város részeken. Kati készített egy csomó képet az elképesztően lepusztult részekről, csak sajnos az ő fényképezőgépe sztrájkol ezért most az én kis gépemet használja, és mivel azt tényleg csak tartalékként, vagy mászás esetére hoztam magammal ezért a letöltője nincs velünk, ezekre a képekre tehát várnod kell. Szóval mentünk tovább és egyszer csak kezdtek magasodni a házak és akkor eszméltünk rá, hogy tulajdonképpen amikor már azt hittük, hogy lassan kezdünk kimenni a városból akkor mindvégig befelé haladtunk. Bejutottunk egy elképesztő gazdagságot sugárzó bank, hotel, szuper lakóházas környékre. Itt ugyan volt szálloda olyan adottságokkal amit kerestünk (tengerparti stb.), de feltételezhetően nem azzal az árszínvonallal amit mi megengedhetünk magunknak. Viszont belvároshoz illő lett a forgalom is. Arab belvároshoz illő. Marrakesben már gyakoroltam az arab forgalomban vezetést de ez itt majdnem kevésnek bizonyult. Nem segített az sem, hogy addigra nagyjából megegyeztünk, innen ki. De merre? Sehol egy tábla csak zúgó forgalom minden irányból. A forgalom nagyjából a következő alapon szerveződik: aki nagyobb és keményebb, busz, teherautó, annak van előnye, aki puhább, biciklis, gyalogos az pedig húzza az irháját és próbál túlélni. Ezzel együtt mindenféle közlekedési eszköz jön mindenhonnan és tart mindenféle irányba. A közlekedési lámpák, sávok, haladási irányok csak tájékoztató jelleggel vannak feltüntetve ha egyáltalán. Kimondottan nagy sikerként könyvelem el, hogy kihoztuk onnan a kocsit egyben és életben hagytuk az összes egyértelműen öngyilkos hajlamú gyalogost, biciklistát, szamaras kordé stb. Itt egy talált videó: erről Cassablanca bemutatkozott. Tulajdonképpen a neve csábított el minket. Láttuk elég volt. Már csak vissza kellett találni az autópályára. Képzeld ezt el úgy, hogy mondjuk Budapesten, a kis körúton vagy és mondjuk egy egy általad nem ismer helyre kell eltalálnod térkép és irányjelző táblák nélkül. Végül is az a taktika segített, hogy mivel a várost egy autópálya veszi körül, ha kitartóan haladunk egy irányba akkor egyszer csak elérjük. Igen csak az egyirányba haladást sem segíti ha nincs irányjelző tábla. Szerencsére tiszta idő volt ezért a nap állásából kiindulva konokul mindig kelet felé próbáltam menni és valóban pár óra vezetés után kezdett ritkulni a város és megtaláltuk az első táblát ami egy közeli kis falu felé mutatott. Mivel az jelezve volt az ország térképünkön, nem engedtük el a szagot, konokul haladtunk arra felé és végül is felértünk az autó pályára. Addigra nagyjából tudtuk, hogy még egy ilyen kalandot nem szeretnénk az nap estére tehát irány Marrakes. Oda van város térképünk, ott van vásárolni valónk és ott már egy kicsit ismerjük az utcákat. Bedobtunk még valami vacsorára hasonlítót egy benzinkútnál és végül már jócskán sötétben gurultunk be a városba. Kati még rohangászott egy jó adagot míg én a kocsi őriztem, hogy találjon szobát egy szállodában. De most itt vagyunk. Mindezt írom úgy, hogy ez a látvány van előttem és szól Robin Wiliamstől a Feel.

Írta: Feri Címkék: marokkó utazás Kommentek: 1 hozzászólás

Anya 2010. May. 30. 18:55
a Casablancai dzsumbúj után ez a szálloda békésnek tünik,várjuk az sm-est az indulásról és érkezésről

3D (3) 3D_print (3) 550D (1) ablak (6) Afrika (2) ajándék (10) állatok (11) Amerika (20) Anglia (18) angol (3) apache (1) apám (2) apple (14) Ausztria (4) bárány (1) betegség (1) bicikli (2) blog (10) canon (3) cipő (3) Ciprus (4) család (16) csikós_cikk (2) csomag (8) Egyiptom (1) első (2) Emily (2) étterem (3) Európa (21) film (6) Florida (10) forgalom (1) fotó (7) főzés (5) Franciaország (1) futás (44) Gabi (3) golf (2) Goodwood (2) google (5) Görögország (18) gyümölcs (1) haj (1) hajó (1) hangulat (2) ház (11) hirdetés (1)  (8) hobbi (1) időjárás (10) internet (5) iPad (10) iPhone (5) Írország (8) izland (3) játék (2) kaja (5) Kalymnos (16) karácsony (9) Kati (1) kenyér (10) képek (6) kert (11) kirándulás (7) konyha (10) korcsolya (1) kórház (1) könyv (2) Krisztián (3) kutya (5) lakás (20) London (14) macska (3) madarak (5) magyar (2) Magyarország (16) Marci (2) marokkó (12) mászás (23) mozdony (1) mozi (4) műtét (1) növény (6) Olaszország (3) olimpia (3) paradicsom (3) php (2) politika (3) Portland (2) prog (2) programozás (5) radar (1) rejtvény (4) reklám (1) repülés (12) rewrite (3) róka (2) rss (1) sár (3) sárkány (1) script (1) sérülés (2) síelés (4) snooker (1) sör (3) Spanyolország (9) sport (5) street_view (2) sütés (25) számítógép (13) szemüveg (1) szerelés (37) szomszéd (9) szomszédság (22) szülinap (5) talált (13) tanulás (1) tél (5) természet (10) timelapse (2) Usa (3) utazás (88) választás (1) varrás (2) vásárlás (6) vasút (5) vendégség (10) vér (1) verseny (2) vicces (3) videó (25) virág (6) vulkán (2) zsázsa (1)